مراسم بزرگداشت شهدای سانحه سقوط هواپیمای آنتونف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز پنج‌شنبه 9 آذر در حسینیه فاطمه الزهرا (س) پادگاه ولیعصر (عج) سپاه پاسداران در تهران برگزار شد .

به گزارش ایرنا این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ، خانواده معظم شهدا ، جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ، فرماندهان کشوری و لشگری ، جمعی از پرسنل سپاه پاسداران، ارتش و نیروی انتظامی جمهوری اسلامی برگزار شد.

در این مراسم که با تلاوتی از قرآن مجید آغاز شد حاج صادق آهنگران مداح اهل بیت ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع یاد و خاطره شهدای سانحه سقوط هواپیمای سپاه را گرامی داشت.

ابوالقاسم شجاعی  سخنران این مراسم ، گفت: شهادت بزرگترین هدیه و افتخار از سوی خداوند برای بندگانش است.

وی با اشاره به ارزش والای شهید افزود: شهید الگوی یک انسان وارسته و همیشه زنده می‌باشد که دعوت معبود خود را لبیک گفته و این افتخار نصیب این شهیدان نیز شد.

شجاعی گفت: حادثه در همه جای دنیا اتفاق می‌افتد و باید بدانیم که حوادث محصول نظم در زندگی مردم است.

وی گفت : شهادت پایه سعادت و رمز موفقیت و سکوی جهش برای انسان و بستر موفقیت در آرامش عالم آخرت است.

شجاعی با اشاره به فداکاری‌ها و ایثارگری‌های شهدای جنگ تحمیلی افزود: جنگ تحمیلی چهره ملت ایران را از نظر شهادت طلبی و فداکاری به دنیا داد .

وی گفت: بعد از جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس ، دنیا پی‌برده است که دیگر جرات ندارد به ایران حمله کند .

شجاعی افزود: کشوری که شهادت دارد زیر بار استعمار نخواهد رفت.

یک فروند هواپیمای آنتونف سپاه پاسداران به همراه ‪ 32‬سرنشین و شش خدمه هفتم آذرماه جاری زمانی که از فرودگاه مهرآباد قصد پرواز به شیراز را داشت دچار سانحه و در انتهای باند فرودگاه مهرآباد تهران سقوط کرد.

کد خبر 9787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز